digitala veckan

2024

TISDAG 19 NOVEMBER

VECKANS HUVUDTEMA – KOMPETENSFÖRSÖRJNING INOM TECH

AI unconference

Hur gör man då? Bryggan mellan forskning och implementation av AI.

Få med dig HUR;et hem

 

Klockan: 10.00 – 15.00

10.00 – 12:00 AI unconference med panelsamtal

12.00 – ca 12.45 Lättare förtäring bjuds till lunch

13.00 – 15.00 Digitala produktpass med hjälp av AI-teknik

Plats: Konserthuset, lokal Ateljén

Adress: Västra Esplanaden 14, Växjö

 

Få med dig HUR;et hem till din verksamhet

Utvecklingen inom AI-området går snabbt och leder till förändringar för alla.

Under dagen deltar du och likasinnade i lärande och engagerade samtal och tar del av forskare, företagare och ledare inom IT som förklarar vad de gör och hur de använder AI. De visar hur du som företag och organisation kan använda detta i din vardag och besvarar dina frågor:

Hur startar jag? Vad behöver jag göra? Vad bör jag tänka på? 

Produkter som säljs inom EU skall ha ett unikt Pass, är du redo?

Förbered er för de digitala produktpassen med hjälp av AI-teknik. 

EU lanserar nya krav gällande hållbara produkter. Utvecklingen går mot att hållbara produkter ska bli norm och främja cirkulära affärsmodeller. Lösningen inom EU blir digitala produktpass under produktens hela livscykel.

Produkter måste ha pass för att få säljas inom EU. De beräknas huvudsakligen införas mellan 2027 och 2030.

Omvandla de kommande kraven på digitala produktpass till kommersiella möjligheter och skapa nya intäktsströmmar med AI.

Dagens moderator:

Björn Mortensen, Entreprenöriell Investerare

Deltagare: 

Alexander Gustafsson, Forskningsingenjör, Linnéuniversitetet

Niklas Malmros, CEO, Sigma Technology Solutions Group

Robert Åberg, CEO, Sigma Technology Insight Solutions

Denis Dahlberg, Ansvarig utveckling inköp & logistik, TTM Energiprodukter

Björn Hässlebro, Data och AI-chef (CDAO) och Avdelningschef IT Systemutveckling, Region Kronoberg 

Philip Lilja, CEO, Aidgent

Deltagarlistan uppdateras efter hand

Produktpasset – Sigma