digitala veckan
2024
TISDAG 19 NOVEMBER
VECKANS HUVUDTEMA – KOMPETENSFÖRSÖRJNING INOM TECH
AI unconference
Hur gör man då? Bryggan mellan forskning och implementation av AI.
Få med dig HUR;et hem
Klockan: 10.00 – 15.00
10.00 – 12:00 AI unconference med panelsamtal
12.00 – ca 12.45 Lättare förtäring bjuds till lunch
13.00 – 15.00 Digitala produktpass med hjälp av AI-teknik
Plats: Konserthuset, lokal Ateljén
Adress: Västra Esplanaden 14, Växjö
Få med dig HUR;et hem till din verksamhet
Utvecklingen inom AI-området går snabbt och leder till förändringar för alla.
Under dagen deltar du och likasinnade i lärande och engagerade samtal och tar del av forskare, företagare och ledare inom IT som förklarar vad de gör och hur de använder AI. De visar hur du som företag och organisation kan använda detta i din vardag och besvarar dina frågor:
Hur startar jag? Vad behöver jag göra? Vad bör jag tänka på?
Produkter som säljs inom EU skall ha ett unikt Pass, är du redo?
Förbered er för de digitala produktpassen med hjälp av AI-teknik.
EU lanserar nya krav gällande hållbara produkter. Utvecklingen går mot att hållbara produkter ska bli norm och främja cirkulära affärsmodeller. Lösningen inom EU blir digitala produktpass under produktens hela livscykel.
Produkter måste ha pass för att få säljas inom EU. De beräknas huvudsakligen införas mellan 2027 och 2030.
Omvandla de kommande kraven på digitala produktpass till kommersiella möjligheter och skapa nya intäktsströmmar med AI.
Dagens moderator:
Björn Mortensen, Entreprenöriell Investerare
Deltagare:
Alexander Gustafsson, Forskningsingenjör, Linnéuniversitetet
Niklas Malmros, CEO, Sigma Technology Solutions Group
Robert Åberg, CEO, Sigma Technology Insight Solutions
Denis Dahlberg, Ansvarig utveckling inköp & logistik, TTM Energiprodukter
Björn Hässlebro, Data och AI-chef (CDAO) och Avdelningschef IT Systemutveckling, Region Kronoberg
Philip Lilja, CEO, Aidgent
Deltagarlistan uppdateras efter hand